Przygotuj się już dzisiaj do zbliżającego tygodnia

Na pewno będzie on bardzo pracowity, więc zadbaj o to aby energia była dostarczona po ciężkim i mocnym treningu. Amarantus połączony z pozostałymi składnikami zawartymi w przepisie da bardzo ciekawy efekt.

Właściwości amarantusa

Amarantus, to jedna z najstarszych roślin uprawianych na świecie. Zwany jest zbożem XXI wieku. Magazynuje w sobie wiele cennych składników mineralnych takich jak – fosfor, żelazo, wapń, potas, magnez. Co więcej, spora ilość zawartego w nim błonnika działa przeciw podwyższeniu cholesterolu oraz oczyszcza przewód pokarmowy. Wystarczy jeden posiłek w ciągu dnia z dodatkiem amarantusa aby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie organizmu na żelazo. Co ciekawe, amarantus zawiera również związki opóźniające starzenie (skwaleny), oraz antyoksydanty. Świetnie uzupełnia białko w diecie wegetariańskiej. Nie zawiera glutenu.

Składniki na 5 porcji (zjedz jedną)

Sposób przygotowania

Amarantus ugotuj według zaleceń i odstaw do ostygnięcia. Daktyle zalej ciepłą wodą na czas nie dłuższy niż 1 minuta. Następnie wrzuć do blendera daktyle, orzechy laskowe, kakao, amarantus, olej kokosowy i zmiksuj tak, aby zostały delikatne grudki. Przygotowaną masę uformuj w podłużne batony i wstaw do lodówki na 1 godzinę. Jeżeli ich konsystencja będzie zbyt rzadka można je włożyć do zamrażarki.

Możliwość zakupienia produktów na stronie www.ftcfood.pl