Śpij szybciej!

Może nie aktualnie, ale w normalnej codzienności wiele osób musi korzystać z budzika. Często można wtedy trafić na problem nie wyspania. Przypominamy o tym, że sen jest podstawą regeneracji. Wpływa między innymi na pracę hormonów, czyli na wszystko. To czy spalamy tkankę tłuszczową, w jakim stopniu, jaki jest nasz metabolizm, jak szybko będziemy mogli wykonać kolejny ciężki trening, czy dopada nas migrena, jak się czujemy. Na to wszystko w dużym stopniu wpływa sen. Polecamy doświadczyć kliku tygodni wstawania bez budzika. Być może nie będziecie spać wcale wiele więcej niż normalnie lub okaże się że spaliście za mało. Gdy znajdziecie swój rytm dobowy, budzik przestanie być potrzebny. Będziecie wstawać regularnie o podobnej porze gdy też o takiej samej godzinie pójdziecie spać. Zależnie od wysiłku danego dnia, odżywiania itp. występować mogą nieznacznie różnice, więc przy zostawieniu marginesu pół godziny zapasu rano powinno się zdążyć tam gdzie trzeba.


Istnieją czynniki, które mogą przez poprawę jakości snu skrócić czas jaki potrzebujesz na jego odbycie. Jak, więc spać szybciej?

1. Chłodnijsza temperatura, przewietrzenie pomieszczenia przed snem.

2. Po ciepłym prysznicu zaśniesz 2 razy szybciej.

3. Zrezygnuj z pobudzaczy w drugiej części dnia, nie objdaj się na wieczór, nie bombarduj się informacjami z internetu

4. Zaciemnij całkowicie pomieszczenie, to działa na głębokość osiągana w poszczególnych fazach snu. Wyłącz diody zasłon okna, lub śpij w opasce na oczach.

5. Wejdź w rytm, załóż sobie pewne stałe godziny i zapas rano gdybyś potrzebował akurat godzinkę dłużej niż zwykle, tak by na luzie wstać bez budzika.