W ciągu całego sezonu występuje kilka newralgicznych momentów, które mogą mieć wpływ na formę zawodnika. Święta Bożego Narodzenia, Sylwester, Święta Wielkanocne, Majówka etc to okresy gdzie  piłkarze często dostają wolne od trenerów. Mogą opuścić internat, wrócić na kilka dni do domu, rodziny i znajomych. Po kilku dniach/ tygodniach takiej wegetacji zawodnik wraca do treningów kompletnie nieprzygotowany. Koncentracja podczas gry stoi na dramatycznie niskim poziomie, pobudzenie nerwowo- mięśniowe nie funkcjonuje w optymalny sposób i pojawia się ryzyko odniesienia kontuzji.

Zawodnik obowiązkowo musi wykorzystać wolny czas na dodatkową pracę realizując odpowiednie cele treningowe z przygotowania motorycznego i technicznego. Okres zimowy to bardzo dobry moment, aby skupić się na fundamencie budowania siły. Jednakże za nim zaplanujemy odpowiedni cykl treningowy z pewnością warto przygotować naszą mechanikę ciała do zabawy z ciężarami. Piłkarz nigdy nie będzie miał na tyle dobrego wzorca ruchowego by nie mógł być lepszy, wystarczająco silnego CORE, odpowiedniego zakresu mobilności i stabilności, poziomu rozciągnięcia mięśni oraz wydolności organizmu. Dlatego powinien właśnie w tym okresie skoncentrować się w głównej mierze na tych celach treningowych.

Od stycznia większość drużyn rozpoczyna okresy przygotowawcze, wyjeżdżają na zgrupowania, rozgrywają sparingi i testmecze. Jest to wzmożony czas większej objętości treningowej. Jeżeli chcesz przepracować odpowiednio ten czas i w pełni przygotować się do rundy wiosennej musisz zacząć już właśnie dziś. 

O autorze

Roland Kowalczyk

Football & High Performance Trainer. Trener piłki nożnej UEFA A, Trener Personalny oraz Magister Wychowania Fizycznego. Reprezentant Polski U15/U16. Swój warsztat trenerski doskonalił w takich klubach jak: SKS Gwarek Zabrze, Juventus Academy Piekary Śląskie, a także pod okiem selekcjonera reprezentacji polski Adama Nawałki. Certyfikowany Trener FTC High Performance Trainer w 2016r.